Summa sidvisningar

lördag 16 januari 2010

Livets sanningar

Det är oerhört viktigt för oss människor(i allafall för mig)att lära oss att leva på ett sätt som kan bejaka alla dagar som kommer med olika händelser och det utan att hamna i mörker när något inte blir som man själv vill.Lika viktigt är det att inte stressa upp sig till glädjens enorma höjder,utan leva "lagom"för det sättet är det bästa sättet för oss människor!
Men att att veta allt detta är inte samma sak som att klara av att göra på det viset och även detta måste man acceptera,utan att döma sig själv eller någon annan!

För mig har det tagit årtionden för att börja förstå detta,men fortfarande måste jag kämpa då och då och det riktigt hårt för att inte följa med de hårda "vindarna" som vill föra mig till mörkret eller solsken som vill "bränna" mitt inre med sin kollossala glädje!

Det är viktigt för mig att lyssna på mitt eget hjärtas röst,för därinne finns min sanning och det är gott att leva efter min egen sanning,men klart är att jag då och då lyssnar på medmänniskornas sanningar och dessa är inte alltid bra för mig!

De som berikar mitt liv är mina kära barn och mina ljuvliga barnbarn!

Mina kära hundar har varit och ÄR mina allra bästa tearapeuter och vänner,de sviker mig alldrig någonsin!

Naturen ger mig ro och jag älskar att vistas i skogen med mina hundar,att bara sitta där på en sten och lyssna på skogens ljud ger mig enormt mycket kraft...



1 kommentar:

  1. Naturens krafter skulle alla människor behöva,det ger som du skriver kraft,och ro..men även en så stor lycka, att få ta del av det vackra som vi har på vår lilla blå planet..

    Vilka fina bilder av livet du har lagt här Kyllikki..

    glädjeliv i ett hav av glitter..
    tack snälla Kyllikki för jag får se din glädje ..det gör mig glad..

    SvaraRadera