Summa sidvisningar

fredag 27 augusti 2010

Att utvecklas som människa...






Jag funderar en hel över det faktum:hur stängd är mitt innersta för mitt dagsmedvetande?
Och det kan reta mig kollosalt att inte inte har kunnat nå dit inom mig där alla svaren finns!Så undrar jag hur skall jag kunna hitta liksinnade medmänniskor?
Medmänniskorna i min närhet är inte intresserade av sådana tankar och funderingar som jag har.Själv vill jag lära mig mer och mer om min sanna verklighet vilket jag är helt övertygad om att den existerar.Men man skall inte stressa på sådant för då kan man hamna på "fel" vägar här i livet och det har jag gjort tillräckligt här i livet...
Men å andra sidan så är alla dessa "fel-vägar" i själva verket "läro-vägar" för mig,utan dessa hade jag inte kunnat vara den jag är idag!

Att leva är i högsta grad mycket mycket spännande och jag är väldigt tacksam för att jag ej längre suger åt mig taskiga kommentarer i cybervärlden eller IRL....

Att våga breda mina osynliga vinga och ta språnget dag upp i luften och följa med vindarna,vart än de för mig,det vill jag göra mer och mer för varje dag som är kvar av detta mitt liv!
Kyllikki 27.8.2009

5 kommentarer:

  1. Likasinnade brukar hitta varandra.
    Marianne Williamsson sa en gång i en intervju något i stil med.
    -3% kanske, stämmer av alla taskiga kommentarer stämmer, och jag var så arg över dom, fortsatte hon tills jag insåg att det var av dom 3 procenten jag hade något att lära.

    Är du förresten säker på att alla taskiga kommentarer är menade åt dig?

    SvaraRadera
  2. Hej Rihanne!
    Jag är glad för att du kom hit!
    Marianne W.träffade jag en gång på en föreläsning i Stockholm..i mitten av 80talet var det förresten.
    Och som hon säger om de 3% av taskiga kommentarer är i själva verket för våran lärdom.
    Och sant är också att alla taskiga kommentarer är inte alltid riktade emot mig.

    SvaraRadera
  3. Ska försöka komma hit fler ggr.
    "Åter till kärleken" läste jag efter jag hade läst Kaj Pollacks bok "Att växa genom möten".
    Marianne W. verkar ha varit en härlig kvinna att få lyssna på.
    Sköt om dig och kom ihåg att i djupet av ditt hjärta finns kärleken. I den kärnan vilar du i Alltet.

    SvaraRadera
  4. Glömde,
    Jag förvarar mina fröer i kaffefilter

    SvaraRadera
  5. Hej Rihane!
    Dessa böcker hade jag,men jag sålde nästan alla mina böcker genom Tradera för några år tillbaka.
    Jag undrar om inte mina kuvert som jag gör själv skulle passa till att spara fröna i?
    Jag har mängder av kuvert i den vanliga storleken....

    SvaraRadera