Summa sidvisningar

fredag 27 augusti 2010

Tystnadens röst






TYSTNADENS RÖST
Tala till den inre hörseln, och säga:
Om din själ ler, medan hon badar i ditt livs solsken; om din själ sjunger inom sin puppa av kött och materia; om din själ gråter inom sin borg av bländverk; om din själ ävlas att avslita silvertråden, som binder henne vid MÄSTAREN (4), - vet, o lärjunge, då är din själ av jorden.
av H P Blavatsky

Eftersom jag är oerhört intresserad och nyfiken på livet på ett mycket djupt plan,letar jag alltid efter skrifter för att bättre förstå livet och mig själv.
Att endast gå upp på morgonen,gå ut med hundarna,sitta här vid datorn eller göra alla slags handlingar under dagen tycks inte räcka för mig,utan jag vill ha mera av livet...mera inre vetande...mera frid tålamod villkorslös kärlek till allt som lever etc och det för att kunna dela allt med mina nära och kära och andra medmänniskor.

Detta betyder inte att jag vill drömma mig bort till en tillvaro bort från livet,utan jag vill innerligt lära mig att leva intensivt i denna min stund på min vandring:NU!

Nu har jag hittat teosofin.

Även idag försov vi oss.Det är nog för att hösten är på väg hit,men de ettriga myggorna har ännu inte försvunnit.Aj aj aj vad deras bett kliar.....

Nu är det dags för påtå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar