Summa sidvisningar

fredag 10 september 2010

Dagen idag

Egentligen skall jag skriva:dagen igår började underbart...ja mycket värk i kroppen,men ändå härliga tankar i knoppen!
MEN så blev det inte som jag ville:(
Ilskan och elakheter tog överhand åter igen:(
Precis som det står i Bibeln:vi vill göra gott men vi gör inte det:(och jag vet att detta stämmer bra,även i mitt fall:(
Varenda dag måste jag kämpa emot de inre demonerna och oftas vinner de tyvärr:(
Jag skriver en massa om den ovillkorliga kärleken och det är just den som jag behöver lära mig,eftersom min kärlek tycks vara full av villkor:(

I alla fall så idag är det åter igen en underbar dag;solen skiner,kaffet smakar gott,hundarna är nöjda...
Sanningen är att jag trivs allra bäst när jag är ensam med hundarna!Jag kan inte det där med umgänge med andra människor,knappt med mina egna barn och detta har jag accepterat till stor del.
Jag vill ta hundarna med mig och bosätta mig i en torp mitt i skogen någonstans,åtminstone under en lååång period,men sådana stugor finns jo inte för en fattig pensionär med en massa skullder(självförvållade)
Jag kan i alla fall gå med mina hundar till skogar i min närhet,men nån gång vore det roligt att åka längre bort...

Jag har börjat fundera om jag har ett narcissistisk personlighet och gjorde en test och 6 av 10 frågor visade att det har jag!?Men jag är inte intresserad av mitt utseende,utan om hur jag är inom mig själv i min själ ande,hur allt detta påverkar mitt liv och leverne.
Men ändå så tänker jag mest på mig själv:(((
Och nu skall jag hämta mera kaffe och sätta mig på balkongen och beundra min vavkra pelargoner och skita i mitt inre kaos!!!




1 kommentar:

  1. Lillasyrran Marianne10 september 2010 02:00

    Kyllikki, jag har ju precis ett torp för dig! Men nackdelen är att det inte ligger alldeles för sig själv... Men närmare skogen kan man inte komma!

    SvaraRadera