Summa sidvisningar

fredag 3 september 2010

Min sanning

Jag är säker på att jag fortfarande söker min sanning utanför mig själv;i det vackra kärleksfulla och fridfulla.
Många många gånger har jag trott NU har jag hittat MIN sanning,speciellt då jag läst andras skriverier om dittan och dattan,men snart nog kommer jag underfund med att min sanning fanns inte där!
Visst har jag tittat inuti mig själv och inbillat att nu har jag hittat mig själv-min sanning,men men men...."slöjorna"har varit alldeles för tjocka och reflekterat endast andras sanningar som har kommit utifrån och jag har trott:detta är jag!

Jag har lyssnat på medmänniskorna,försökt till och med bli som de är och det har alltis misslyckats som tur är.

Jag har dock börjat sakta sakta inse att min sanning är inom mig och dit har jag börjat nå tack vare min konst,MEN även där har jag börjat lura mig själv...det skall vara helst vackert kärleksfullt harmoniskt tilltalande...sagor hit och dit etc...
ÅT HELVETE med allt detta!Min väg är INTE den lätta soliga vägen och har aldrig varit det,utan min väg är full av mörker fallgropar helvetes eldar som bränner mig!
Och vågar jag inte fortsätta på denna min väg och det med hela min själ ande kropp så har mitt liv varit förgäves!!!
Vad kan jag svara Jesus då han kommer att fråga mig:VAD HAR DU GJORT AV DITT LIV?
Och mitt svar då skulle vara:jag har försökt bli en efterapning av andra medmänniskor:(((( NEJ OVH ÅTER NEJ,så får det bara inte bli!!!!







3 kommentarer:

  1. Bra att du kämpar på Kyllikki.

    Hälsningar från Maria (ängsvädd)

    SvaraRadera
  2. Nej inga efterapningar ,,,, kanske är vi sökare.
    hittar aldrig riktigt rätt,men en dag finns den där säkert,och då "ler" vi ...
    och genom skuggornas dal fann vi oss själva ..
    "leende" stråla upp mot en stimma av ljus ..
    kram kylliki..

    SvaraRadera
  3. Ja Ulla,det är genom skuggornas dal som vi hittar oss själva,det tror jag bestämt!

    SvaraRadera