Summa sidvisningar

torsdag 9 september 2010

VAD gör jag av min tid?

VAD gör jag av min tid???
Det är en mycket viktig fråga som jag har börjat ställa till mig själv mer och mer äldre jag blir!Det räcker inte för mig att vakna på morgonen leva dagen tillsammans med mina hundar,jo det räcker men samtidigt vill jag på ett djupare plan göra någonting vettigt med mitt liv!
Eftersom jag vet att Jesus kommer att fråga mig just detta:VAD HAR DU GJORT AV DITT LIV???ÄR DU NÖJD?
Har jag skaffat kunskaper!Visst,det har jag gjort och är alltid törstig efter kunskap,MEN har det varit nyttig kunskap,eller är det onyttigt kunskap som jag har tillåtit att färga mitt eget liv?
Det sägs att vi redan har all kunskap inom oss,det gäller bara att få kontakt med denna kunskapsbank inom mig!
HA ha,vilkas kunskap är det då??? Allas kan jag tänka mig så nu undrar jag om det överhuvudtaget finns just MITT kunskap,eller är allting VÅRAT kunskap och vidare:är mitt liv verkligen mitt liv eller är allt liv VÅRAT liv....
Kanske det är meningslöst att fundera på allr detta och kanske talar Jesus fråga om att HAR DU LEVT DITT LIV eller har du kastat bort ditt liv på oväsentligheter???
Kanke handlar kunskap om just detta:LEV LIVET och snegla inte på hur andra medmänniskor lever sina liv!?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar