Summa sidvisningar

onsdag 13 oktober 2010

Att tycka om sig själv

Igår skrev jag att vi människor är så att säga självcentrerade,tänker för det mesta på oss själva etc...
Idag kom jag tänka på att om människor inte tycker om sig själva blir vi egoister och detta gör att vi inte kan tycka om andra människor heller.
Så tänkte jag vidare och frågade mig själv:tycker jag om mig själv?
Svaret blev:JA det gör jag,med alla mina sidor!

Då var jag tvungen att fråga mig själv:tycker jag om andra människor då?
Där blev det genast knäpigare och detta krävde längre tid av tänkandet!
Slutresultatet blev:JA,jag tycker om mina medmänniskor,MEN jag tycker inte många gånger om deras beteende och saken är den att det är väldigt svårt att sklija åt dessa två saker!

Men tänker man lite grand efter i djupet av att vara en människa,så är det inte så lätt för det flesta av oss och vi behöver minnas att vi alla är av på väg mot samma destination som är DÖDEN och där är vi alla likadana,vi kommer alla att dö före eller senare!
Varför inte göra det bästa av den tiden som vi vandrar här på Moder Jorden?




2 kommentarer:

  1. Lillsyrran Marianne13 oktober 2010 01:52

    Käraste storasyster! Du är SÅ klok och skriver så mycket tänkvärt! Jag tycker om DIG <3!

    SvaraRadera
  2. Du är en underbar Människa Kylliki..
    Det är härligt att kunna älska sig själv ,och sedan ge det till andra..
    Det finns onda människor med som går på denna jorden,men de kan ju inte förstå att vara snälla,därför de kanske inte mött sig själv ännu..

    Så sluta aldrig vara du !!!

    SvaraRadera