Summa sidvisningar

tisdag 12 oktober 2010

En himmelsk morgon

Efter nattens mörker mötte jag en underbar himmel då jag tittade ut från köksfönster.
Naturen visar så väl hur livet är här på jorden i denna vår dualistiska värld och så gör även vår himmel.
Gud har givit oss många tecken genom tiderna med hjälp av naturen.
Dessa tecken talar om för oss hur vi skulle kunna leva ifred med oss själva och våra medmänniskor,men HUR lever vi är den stora frågan!?!
Flertalet av oss lever inuti våra små "bubblor" och kan inte se helheten.
Likadant gör nationer:( VI VÅRT VÅRA FIENDE...och där finns miljoner:JAG MITT TILL MIG...

NÄR förstå vi att det är livsnödvändigt att se DIG,VAD KAN JAG GÖRA FÖR DIG....

Men tyvärr är dagens slogan:utveckla mig själv,undersök mitt inre,mina behov är viktigare än andras,mitt arbete,mina barn...i det oändliga!!!

Även jag har varit där och är säkert fortfarande,men mina "ögon" har börjat öppnas!

1 kommentar:

  1. Lillasyrran Marianne12 oktober 2010 01:23

    Mycket tänkvärda och sanna ord!

    SvaraRadera