Summa sidvisningar

onsdag 13 oktober 2010

Tunga stenblock och tunga tankar

De tunga sten blocken (kantsten från min rabatt)lyfts bort nu.
Tänk om det vore lika lätt att lyfta bort de tunga tankarna från sinnet,bara att ta en maskin och vipps vore allt tungt borta!

Men,inte skulle jag ändå vilja ha det på det viset,eftersom det som tynger oss människorna är nyttiga lärdomar,vilka behöver bearbetas för att sedan av sig själv försvinna!

Sanningen är dock att vi människor tycks älska våra problem,vi ältar om och om igen det som har varit och oftast skyller på andra medmänniskor och omständigheter för att vi mår dåligt.
Men hur skall någon annan ha ansvar för mitt mående,eftersom det är jag själv som behåller mina "kära"tankar!?!

Jag har kommit på en mycket bra terapi för min egen del när saker och ting "felar".
Först är jag arg på någon,sedan ältar jag det hela,efter det skiter jag i det hela,men det "onda" finns jo kvar!Till slut är jag tvungen att acceptera situationen om jag inte kan göra någonting åt det hela.

Till slut inser jag att det är jo jag själv som har gjort mig olycklig med mina tankar!Efter detta brukar jag få ny kraft och jag känner djup frid.......ialla fall tills nästa gång någonting "jobbigt"händer i mitt liv.

För närvarande är det "jobbiga" i form av värk som har kommit tillbaka och det med ny styrka:((( snart måste jag ha rollator då jag är på promenad och HUR skall jag klara av att ha mina hundar med mig då?

2 kommentarer:

  1. Lillsyrran Marianne14 oktober 2010 00:28

    Du skriver SÅ klokt som vanligt!
    Hoppas värken din lindras, det påverkar så mycket i ditt dagliga liv!

    Kram från Lillsyrran

    SvaraRadera
  2. Tack så väldigt mycket lillsyrran!
    Kram Kyllikki

    SvaraRadera