Summa sidvisningar

söndag 26 december 2010

En text från 7.8.2006

Allt jag vill här i livet är mycket.....

--------------------------------------------------------------------------------

Efter månader i själens mörker har gjort att jag nu vill göra mycket här i livet som är mig givet;jag vet jo aldrig när jag blir hemkallad och till dess vill jag LEVA LEVA LEVA!
Idag har jag varit ute flera timmar i tärdgården hos dottern och hennes make och så som jag njöt;helt utan stress till at göra någontng annat,men samtidigt är jag medveten om hur mycket jag vill göra nu:
Jag fantiserar om en digital kamera och en dator med vilken jag kan arbeta med bilderna.
Jag vill gå i skog med vovvarna då det är svalare och kolla på allt som är smått och knappt synligt för ögat och till det behöver jag en lupp (eller vad det nu heter).
Att kunna ta bilder på gamla,döda träd på nära håll är någonting som jag längtar till att göra och mycket annat i skogens gröna rike och tänk om jag lyckas få se en älva eller troll!
Men det enda "trollet" är troligen bara jag själv och mig själv gillar jo jag!

Under en alldeles för lång tid har jag vistats inomhus sovande,ledsen och drömmande,men nu håller livet sakta,sakta börja återvända och jag känner mig sååå glad och lycklig;så till den grad att mitt frysna hjärta har börjat tina upp;kan nästan höra mitt eget hjärta dunkande troget inuti min bröst:kom igen,kom igen.kom igen,kom igen! Och här är jag NU och min ande har kommit tillbaka;jag var så rädd att den hade stannat kvar långt,långt bakom mig i en tyst och fridfull skogsparti som jag vistades tidigare.
Men till slut kunde min ande komma tillbaka då den märkte att jag hade börjat rensa på riktigt mitt dammiga,mörka och skitiga inre.Visst har jag gjort detta så många gånger tidigare i mitt liv,men då alltid för andra människors skull;så att de skall tycka om mig:(.
Nu vet min kära ande att sådant är det slut med;alla mina delar;olika kännslor är välkomna hur ont det än gör och för närvarande härjar djävlar; stora och små och vill ge igen till var och en som gjort mig illa under mitt liv.
En urgammal ragatta sitter i ett hörn och svär för sig själv så att det osar ur hennes mun och djävlarna är pålitliga påhejare och så som de vrålar, hi hi det är inte att undra på att jag blir så hemskt skitnödig när allt detta inre "skit" skall ut från mitt innersta och AJ AJ AJ vad det har gjort ont både kroppsligt och emotionellt!!! Och så mycket som det finns kvar arr rensa ut går inte ens beskriva,men jag tar det med ro,med pyttesmå utrensningar och då och då JÄTTERENSNINGAR så att jag håller på att nästan dö men tack vare min kära ande så klarar jag mig och kan känna mig trygg!!!
Det är mycket jag vill men stress är helt uteslutet från denna min vandring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar