Summa sidvisningar

söndag 26 december 2010

Samtal med den Stora runda mamman

Hittade mina gamla texter på en annan forum där jag är medlem....


22.5.2008
Samtal med DEN Stora Runda Mamman

Sedan igår har jag börjat samtala med BIG Mama!
Eftersom jag har haft funderingar om att bo i en stuga långt bort från människor och stadens oljud frågade jag henne;vad tycker du om denna min ide?
Jag kände vindens kyliga smekningar med små regndroppar mot mitt ansikte och hörde snart svaret.
Den Stora mamman sa:kära barn;har inte du flyttat så det räcker nu?
Det verkar som att du åter igen vill fly till någonting bättre,närmare naturen,närmare mig!?Vet du verkligen inte att du och jag är ett?
Du lever i mig,jag ger dig luftt att andas,vatten att dricka och bada i, mat,ett hem,kläder,nöjen,tankar och funderingar,allt som är ljuvligt och mycket mycket mera och du kära barn ger mig sann glädje och lycka när jag känner och ser att du är nöjd med ditt liv här i min famn.
Så fortsatt hon;du behöver bara stanna upp och sluta upp med att rusa vidare,när du har funnit någonting nytt till ditt liv!

Tittar runt dig,upp mot himmelen ,Månen,Solen och Stjärnorna,på marken,djuren,växterna,dina medmänniskorna,SE verkligen SE på din lilla stad... och känn i djupet av ditt hjärta som jag har väckt tillbaka till liv så förstår du att jag ÄR med dig och har ALLTID varit det;sedan eoner tillbaka!
Jag sa nu:så du menar att jag inte skall till en stuga i skogen?
Nej;det menar jag absolut inte;vad jag menar är att: lev NU verkligen NU så kommer allt till dig när du är helt och hållet mogen för det, annars får du åter igen en massa problem i ditt liv!

Jag gick en lång stund i tystnad;jag märkte inte ens regnet.
Där ser du;hörde jag Mammans varma röst;åter igen flyr du till tankarnas snurrande värld och då är du borta från livet!!!
Oj oj oj;sa jag;du har sannerligen rätt,helt och hållet rätt!
Den Stora Mamman svarade utan ord med att hon kramade om mig med en varm vind pust och jag kände,verkligen att vi är ett Mamma och jag!
Jag tackade henne ödmjukt och hon svarade med en solstråle som hoppade rakt in i mitt hjärta och värmde upp hela mig.

22.5.2008
Sorg och glädje

Jag känner djup sorg för våran underbara Moder Jord;varje dag! Jag vet att det inte hjälper och att det kanske till och med är sorg över mitt eget sätt som jag har varit tidigare och allt som jag har gjort mot Moder Jorden, hennes natur och djuren.
men genom allt detta som jag gjort har jag ändå funnit hur jag inte skall göra längre!!! Och det är en stor tröst för mig,men det svåra är att förlåta mig själv och så länge jag inte kan det är det svårt att gå framåt med hela mitt hjärta;eftersom en del av hjärtat är fast i sorgen!

Häromdagen såg jag små söta skalbaggar? vid foten av ett träd;dessa var oranga till färgen;med svarta speciella tecken. jag kupade min hand över dem och jösses vilken värme-energi dessa små skalbaggar alstrade! En lång stund iaktog jag de små.Mina vovvar undrade och kom och nosade,men fann inget av intresse. De har andra intressen än jag;till ex.ekorrar,harar,katter,andra hundar...men de får INTE jaga!!!

Det har kommit nya fåglar som sjunger otroligt vackert;nå nya är de egentligen inte.Ekorrarna springer upp och ner i träden,Skatorna flyger till sina hem;de har kanske ungar nu. Jag undrar om fjärilar har ett hem och vad pratar de med varandra?!

Och stenar och bergen;de pratar säkert lååångsamt med sitt stenbabbel

På ett annat forum tyckte somliga att jag var galen och behövde spärras in på psyket och det var för att jag berättade för dem att jag talade med mina dockor som jag tillverkat och att jag talade med naturen och annat som inte är människor! Detta orsakade en fruktansvärd hetsjakt! Så till den grad att jag blev sjuk,hamnade i psykos och var på sjukhus i en månad. I slutändan blev jag en vinnare eftersom jag kom i kontakt med mina svåra rädslor och blev av med dessa. Dessutom har jag förlåtit dessa människor och ser dem idag som mina lärare! (Nå allt detta hör inte hit)

22.5.2008
Kärleken har kommit till mitt hjärta...

Mitt hjärta vibrerar,darrar,hoppar,lever verkligen lever och det för att den sanna kärkeken har kommit in i mitt hjärta och börjat boa sig! Hur hur har jag kunnat överleva utan detta under hela mitt liv;ända tills nu!?

Nu strömmar det in till mitt hjärta all kärlek som jag ej kunnat ta emot tidigare och inom mig har en ljuvlig magisk trädgård av kärlek börjat byggas upp;små nyfödda plantor tittar upp från jordens doftande mylla. Djur av alla det slag samsas med varandra,Älvor,Änglar,människor,sagofigurer,ung- ar i alla åldrar åker kana på Regnbågen och hämtar skatter när de studsar ner i det ljuvligt doftande gräset.
De urgamla varelserna från tidernas början ligger stilla vid skogsbrynet;i vila tills de har lärt sig att börja leva i detta underbara paradis.
I det stora oceanet simmar valfiskar tillsammans med andra havets varelser.Delfinerna leker med varandra och bjuder människorna till lek.
Från berget intill havet rinner flera floder med gnistrande vatten och man kan se vattenandarna leka i solsken.

Luften är frisk och vindarna är varma idag i denna min inre Paradis som Moder Jord gav mig i dag!

Livet kan fullständigt omvandlas när den sanna kärleken kommer in i människornas hjärtan och liv!

22.5.2008
Älvor och andar dansar...

Jag är säker på att tidigare idag såg jag Körsbärs Älvor dans på asfalten;runt och runt snurrade de i solskenet och luften var fulla av deras små systrar;fladdrande med Solens strålar.Trottoaren var vit av dessa små varelser;där de vilade stilla i väntan på nästa vinpust.
Bara man vill så kan man se Älvor mitt i en stad.

Under sommaren dansar luftens andar med de heta sommarvindarna;de vågar knappt röra vid den mycket heta asfalten så de gör märkliga hägringar i luften av sagostäder,oacer,oceaner.....

Om höstarna ser jag de vilda gamla lövens andar ,de dansa en hektisk dans tillsammans med de bruna löven;i stora cirklar;innan de lägger sig i ro i något hörn och väntar på vinterns ankomst.

Vintern har med sig gnistrande vita mjuka snö andar och deras dans är en ljuvlig syn där de gör stjärnor i underbara färpektrum över det vita vinterlanskapet!

Jag älskar så dessa små varelser som vi har närainpå oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar