Summa sidvisningar

tisdag 14 juni 2011

Livet i "min" lilla stad....

Man skulle kunna tro att livet i en stad är trist,men så är det inte!
Hundarna och jag går på våra promenader på samma ställen,speciellt den första turen.Samma gator,varje dag och man kunde tänka sig att vi hade tröttnat efter alla dessa år som jag har bott här:13 år det vill säga.

Under sommaren går jag gärna på gator där det finns vackra trädgårdar och jag njuter av att titta på blommorna som människorna har planterat.

Vid Mälaren är det skönt att promenera,speciellt tidigt på morgonen.
Jag minns morgnar som Ajar,Linda,Molly och Olle gick till Visholmen och åt våran frukost.Jag satte mig vid ett bord och vovvarna nära intill mig.
Jag hade kaffe och smörgåsar med mig och oj oj oj så gott det var!Vovsingarna fick foderbitar,morot och gurka och jag är säker på att de tyckte om sin frukost!

När Ajar levde gick jag ofta med honom och Molly på långa skogs promenader.
En gång tände jag en liten brasa och grillade korv och det tyckte vovvarna var spännande,men de fick bara äta liten smörgås och foderbitar.

Nu i dessa Junidagar har vi mest gått på stadens gator i sakta mak,Fiskmåsarna skriar,småfåglarna kvittrar,kråkorna kraaakar och skatorna sjunger med olika läten.Här finns till och med fjärilar,sniglar och myror så vem säger att livet i en stad är trist!?! Inte jag i alla fall!!!
Jag önskar er alla en härlig dag avr ni än befinner er!









2 kommentarer:

  1. Härlig dag till dig också! Jag har besökt där och tycker att ni har en så vacker stad. Hoppas jag kan resa dit igen på någon dag.

    SvaraRadera
  2. Alla fina vovvarna,vilken vacker gul ros.
    roligt kika in och läsa lite i dina bloggar..
    kram ulla

    SvaraRadera