Summa sidvisningar

fredag 26 augusti 2011

Livet går vidare...

Våra dagliga promenader är alltid lika mysiga,men både igår och idag ledsamt eftersom Linda saknas.
När någon dör,männiaska eller djur så vill man att hela världen skall stanna,eftersom ens egen värld har då stannat,men livet måste gå vidare.
Och man uppskattar allt i livet mycket mera då!

Jag både "ser" och "hör Linda,både ute och inomhus.
Livet med henne passerar som i en bildspel i mina tankar!Jag hör hennes speciella andetag då hon sover och hör hennes tassar.
Varje kväll vid samma tid tassade linda till köket och tittade rakt upp och på det viset kunde hon stå en bra stund,tills hon fick sin kvällsmedicin.
Så tassade hon runt i hemmet som för att kolla att allting vara som det skulle.
Förra veckan köpte jag nya sele till Linda,Molly och Olle,nu får Hilda ta över Lindas nya oanvända sele.

Många tankar far runt i huvudet,men hälften försvinner lika fort!
Nu är det dags för påtå!

Jag är oerhört tacksam för att jag har mina andra hundar kvar och att Hilda är för närvarande här.De ger mig stor tröst och kärlek!





2 kommentarer:

  1. Jag känner med dig vännen !!!
    Våra djur, våra älskde vänner ..

    Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  2. Jag undrar hur livet skulle vara utan dessa min kära vovsingar....väldigt tomt och trist!?

    SvaraRadera