Summa sidvisningar

söndag 25 september 2011

Lite höstbilder

Härlig början på dagen,den tysta staden mötte hundarna och mig,endast Skatorna var igång och småfåglarna.En STOR Kråka kom och sa HEJ på er!Områdets Kråkor brukar följa oss på våra under vintern och jag ger dem bröd och annat gott.Jag läste att Kråkorna är allätare.Till slut har vi säkert 7 Kråkor som följer oss.De flyger alldrig till andra fåglarnas revir,utan väntar på oss tills vi kommer tillbaka.

Hemmavid äter småfåglarna av Solrosfrön.Även småfåglara kommer och tala om för mig att det är dags att få mat.De sätter sig på balkongräcket och tittar in och kvittrar.

Jag bara älskar hösten,speciellt då naturen börjar brinna,så jag tror att hösten är min favort tid.Till ch med regnstormarna tycker jag om,då står jag vid fönstret och tar bilder.Kan detta med hösten bero på att jag är född i November!?

Förr tiden plockade jag mänger av löv och stoppade dessa inuti böcker och satt dem i pressen.Det var riktigt roligt.Jag gjorde en tavla av dessa löv,sedan tröttnade jag och slänge bort alla löven.

För en stund sedan lyckades jag att ta bilder av en Kråka,en Skata och småfåglar.De är skygga och fly så fort jag rör mig det minsta.


Jag måste skaffa en stativ till min kamera så att jag kan hålla mig längre borta från fåglarna.

Här är min favorit konst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar