Summa sidvisningar

onsdag 21 september 2011

Promenad med tjat och annat

Denna bild är från en annan morgonpromenad,då var solen framme och månen var kvar.Med andra ord en bra början på dagen.

Det har blivit många bilder som jag har tagit här,under åren som jag har haft en kamera och flera lär det bli och det är faktiskt Simba som oftast är med på bilden tagen här vid utgången från våran gård.

Och självklart måste jag ta mera bilder av vovsingarna.Här är det Olle och Hilda.De går så fint tillsammans.

Men det är ALLTID Simba som bestämmer vart vi skall gå så det är bara för oss att följa med honom!

Denna gamla hus är vacker tycker jag och många bilder har jag tagit av den i alla slags väder.Jag tror att huset var en auktions hus förritiden,men jag är inte säker...

Och så vandrar vi vidare genom stadens gator,nå det blir inte så många gator eftersom vi är väldigt hungriga.

Där är det nya hus som byggs...mycket mycket dyra!

Härligt nu är vi tillbaka till den soliga sidan av trottoaren...Simbas skugga blev fin!

Hittade denna vackra fröställning och tänkte ta den hem,men "propellen"gick tyvärr sönder.Men jag kan nu titta på den varje dag då vi går förbi.
Det behövs inte mycket för att jag blir glad!

Dags att nosa lite tycker alla utom Molly som tittar efter någonting eller så filosoferar hon...

HÄR måste jag kolla vem som har pinkat!
MATTE...titta,nu är stentanten på väg,hon tänker gå genom den blåa porten!VART skall hon ta vägen?

Nej förresten det gör hon ju inte....

SLUTA SKRATTA ÅT MIG...ni har faktiskt varit rädda för plastpåsar!!!

Nu skiter jag i er dumma tjejer!!!

Jag med skiter i dem!Vi vet bättre,vi är ju hanar!!!!

Nu kan vi väl vara sams annars blir ju matte ledsen!

Och hem kom vi,efter mycket tjat!

1 kommentar:

  1. Härliga höst bilder ,och era promenader ser härligt ut med alla vovvarna..
    tänk vilka fina kamrater du har .
    tack för du delar med dig KYllikki.
    ulla

    SvaraRadera