Summa sidvisningar

söndag 11 december 2011

Om fåglar och promenader

Idag vaknade jag med huvudvärk,likaså igår och det är för att jag har drömt mycket intensivt och varit arg och ledsen i mina drömmar.
Nu är huvudvärken borta efter frukosten.
Sonen min kom och rastade hundarna.Han brukar ta med sig mat till fåglarna så dessa kommer så fort han går ut med hundarna.
Det ser härligt ut där han går med minnst 10 kråkor efter sig och även några skator.
Jag matar fåglarna utanför vårat entre.Även där kommer fåglarna så fort jag visar mig.

Sonen och jag har pratat hur galet det är i världen:människorna gör onda saker mot sina medmänniskor,djuren och jorden etc....
Vi har ju en sådan underbar värld med så mycket vackert och som inte kostar någonting att njuta av.Men mänskligheten är på väg mot sin egen undergång i skaffandet av lyx av alla slag och girigheten och ondskan bara sprider sig!
Detta gör mig mycket sorgsen,speciellt när jag tänker på barnen som finns och barnen som födds till världen.

När jag är på promenad med mina hundar tittar jag på omgivningar,vilka dessa än är och tacka Gud för att jag får leva och upptäcka nya saker att vara glad över varenda dag!Till och med turer till affären gör mig alltid glad och tacksam.

Strängnäs är en liten stad som jag älskar att bo i!
Hälsningar till alla som läser min blog!
Det finns folk från Ryssland som besöker min blog och det tycker jag är roligt och önskar att de skrev några ord.

Bilderna här nedan är från min promenad med mina hundar runt Långberget.



1 kommentar:

  1. Hej Kyllikki, ja visst är vår värld vacker,och vi kan göra den ännu mer vacker genom att visa den respekt,både för människor och för våra djur som lever här.

    Tack för ditt besök på min blogg, -vet inte varför man bara kan kommentera som anonym, men det kan man väl själva väja i rutan att kommentera som...
    Önskar dig en trevlig advent ..

    SvaraRadera