Summa sidvisningar

tisdag 19 mars 2013

Isprinsessans värld...

Denna underbara sagolika värld av Isprinsessan(jag)gör mig så glad,tillfreds och rentav lycklig! Mera is,kallt och snöstormar gör att jag verkligen upplever att jag får kontakt med livskraften inom mig! Så varför säga-skriva att Isprinsessan(jag) inte skulle ha kontakt med sina känslor?!? Men sanningen är att jag har till stor del gömt mina känslor bakom den alltid glade leende clownen och det om någonting är hemskt!!! Många masker har jag burit under livets dagar och dessa maker har jag trott att det har varit mitt sanna jag!Men självklart har jag behövt dessa mina masker,annars hade jag gått under är ett som är säkert!!! En av de svåraste maskerna har varit min tro...aldeles nyligen kom jag på att jag har i själva verket gjort MIN tro till min gud:(....under årtionden! Häromdagen kom befrielsen genom att komma i kontakt med känslorna bakom tron:jag har svurit på finska under ett par dagar,de hemskaste och vidrigaste svordomarna har bara flygit ur munnen på mi i min ensamhet och jag har skrattat aoch skrattat och skrattat och min nedstämdhet bara försvann WOW WOW WOW!!!! Så numera ägna jag mig ått att svära terapi så oändligt välgörande!!!Och jag fortsätter att tro på Gud och jag har för mig att Han gillar min nyfunna ärlighet:borta är falsk helighet...JIPPIII!!! Så visst har en Isprinsessa känslor,men att komma till dem äkta känslorna måste jag kasta bort ALLA tankar och påverkan som jag fått av andra människor...det vill.säga det som inte är överens med mina egna tankar om livet och mitt varande! Det är så spännande vem som kommer att dyka upp från den frysna vackra världen....kanske en liten RosenPrinsessa?!? Och det finns ju inte bara söta prinsessor inom mig utan det finns alla slags figurer varav många är väldigt skrämmande!Men jag är inte längre rädd!!! ADJÖ det gamla och VÄLKOMMET det nya!!! SLÄPP FÅNGARNA LOSS DET ÄR VÅÅÅÅR,gäller nu för mig,gamla fängelsehålor skall tömmas!!!

2 kommentarer:

  1. hej min goa väninna,
    Jag ska ansluta mig till detta när jag får lite tid att se hur det funkar, men jag kommer väl ringa till dig när den värsta jäktet lagt sig.
    Är trött och lagt mig efter en lång resa o ska berätta om den när jag ringer dig.
    Ha det så gott och massor av kramar fr. //H//

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej vännen min!
      Kram//Kyllikki

      Radera